dimecres, 4 de maig del 2016

198. Acaben d'arribar!

Aquestes són les últimes novetats que hem afegit al nostre fons. Les podeu agafar en préstec!

Hem nedat a l'estany amb lluna plena de Raimon Esplugafreda
Recuperar una marededéu romànica és tota una aventura per en Raimon i la Miquèla. Aquesta desesperada recerca per camins i dreceres del Pirineu més feréstec els farà descobrir una petita comunitat aïllada entre muntanyes, un paradís idíl·lic on és permès d'entrar-hi, però d'on no es pot sortir. Una novel·la per tastar el risc de l'aventura, l'amistat i l'atracció del primer amor.

El ángel terrible de Carlo Frabetti
Dos jóvenes aficionados al clandestino deporte de la estegofilia o alpinismo urbano -subir por tejados y azoteas-, se enamoran de una enigmática y bella pintora. Tras la repentina desaparición de la mujer, los dos amigos emprenden una búsqueda que podrá a prueba su valor y su inteligencia. Una sobrecogedora novela sobre el terrible ángel de la belleza, sobre el amor imposible y la improbable amistad.

La bogeria de Narcís Oller
Aquesta obra és la descripció d'una cas de trastorn mental que l'autor va conèixer de prop. Un ric propietari de Vilanova, Daniel Serrallonga, aferrissat partidari del general Prim, va patir un lent i indeturable procés d'alienació mental a partir de l'assassinat del militar i líder polític. Oller contraposa l'idealisme del protagonista al racionalisme estricte de Giberga, una estudiant de Medicina, i a l'actitud més humana, a voltes gairebé irresponsable i irreflexiva d'Armengol, el futur advocat. La novel·la fa una reflexió sobre la dialèctica humana, que es debat entre dos pols: d'una banda, l'herència genètica, i de l'altra, la influència del medi; és a dir, l'idealisme contraposat al materialisme. 

Camps de maduixes de Jordi Sierra i Fabra
Neix el dia. En un hospital, la Luci està en coma a causa de l'èxtasi, la droga de disseny més de moda. Els seus amics reflexionen sobre el que va passar el dia abans; la seva millor amiga, bulímica, s'enfronta finalment amb ella mateixa; el noi que està enamorat de la Luci busca el camell que li va subministrar la pastilla amb l'esperança d'ajudar a salvar-li la vida. La policia també el busca, i un periodista es proposa destapat tot el dramatisme de l'afer. En poques hores tot s'accelera, i tothom qui coneix la Luci lluita per ella, però també per alguna cosa més.

Joel d'Isabel-Clara Simó
Van morir el mateix dia, la meva mare i el meu gos. La mare va morir de cor. El gos va ser envestit per un camió quan sortia de casa, desesperat, a bordar a tothom l'infart de la mare. Com si reclamés ajuda. Jo tenia dotze anys.
Des d'aleshores tot va ser diferent i al cap d'un temps vaig estar a punt de morir. I me'n vaig sortir. Durant tres anys, però, vaig haver de fer llir. Tota la meva adolescència prostrat en un llit. Però, ara, no em penedeixo de res. EL temps de la convalescència vaig redescobrir i estimar el pare, aquell desconegut; vaig conèixer la Lurdes, una tia excepcional que em va fer estimar el dibuix i els llibres; vaig saber el que era estimar i sentir-se estimat i... per sobre de tot, vaig conèixer la Marta.  
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada